"Finančná správa dnes zasiela softwarningové upozornenia, v ktorých
takmer 76.000 používateľom eKasy opäť pripomenie túto povinnosť. Výmenu
môžu podnikatelia urobiť ešte pred uplynutím platnosti týchto údajov," spresnila hovorkyňa FS Martina Rybanská. Používateľov virtuálnych registračných pokladníc sa táto povinnosť netýka.
Platnosť údajov potrebných na evidenciu tržieb je dva roky od ich
vystavenia. Podnikateľa na výmenu údajov automaticky upozorní online
registračná pokladnica 30 dní pred ukončením ich platnosti. Následne
musí o nové autentifikačné údaje požiadať na portáli finančnej správy v
eKasa zóne. Aktuálne autentifikačné údaje môže podnikateľ ponechať v
platnosti, pretože automaticky stratia platnosť po uplynutí dvojročnej
lehoty.
Postupne musia o nové autentifikačné údaje požiadať všetci podnikatelia,
ktorí evidujú tržbu v registračných pokladniciach. Ako prví však tí,
ktorí začali eKasu používať od 1. apríla 2019. Išlo o všetky nové
subjekty, ktorým k danému dátumu po prvý raz vznikla povinnosť evidovať
tržbu. Ostatné subjekty sa postupne pripájali do 30. júna 2019. Od 1.
júla 2019 museli byť do systému eKasa napojení všetci podnikatelia. V
čase od 1. júla 2019 do 31. decembra 2019 ešte platilo prechodné obdobie
na nepokutovanie podnikateľov finančnou správou za nepoužívanie eKasy.